przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Kontakt

Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Przysmaki zwierząt - 14.04.2021

 

Szczęść Boże! 😊

Kochani Rodzice, kochane Dzieci, dzisiaj zatrzymamy się na chwilkę przy PRZYSMAKACH ZWIERZĄT. Zaproponuję kilka ćwiczeń i zabaw do pracy w domu. 😊

DO POBRANIA: 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

ZAŁĄCZNIK 1

ZAŁĄCZNIK 2

ZAŁĄCZNIK 3

ZAŁĄCZNIK 4

ZAŁĄCZNIK 5

ZAŁĄCZNIK 6

ZAŁĄCZNIK 7

ZAŁĄCZNIK 8

ZAŁĄCZNIK 9 

  1. Słuchanie wiersza M. Bartkowicza „Słodki kucharz”, segregowanie naczyń wg wielkości (zabierzcie dziecko do kuchni i wspólnie z nim posegregujcie naczynia od najmniejszego do największego, od największego do najmniejszego, poproście, aby wskazało, które naczynie jest mniejsze, które większe, które jest średniej wielkości, które są takie same, etc.).

Czy wiecie o czym czasem marzę?

Że gdy dorosnę, zostanę kucharzem,

by wam, gdy wszyscy już dorośniecie,

dawać najlepsze potrawy na świecie.

Mógłbym serwować wam na śniadanie,

omlety z jajek-niespodzianek.

Na obiad barszczyk na rodzynkach.

Prawda, że już wam cieknie ślinka?

2.      Ćwiczenia logopedyczne D. Krupy „U kaczki” – dziecko powtarza słowa rymowanki.

Koza, koń i piesek poszli na przechadzkę parkową alejką, by odwiedzić kaczkę.

Słonko przygrzewało, kukały kukułki, zwierzaki zjadały kości, obrok, bułki.

Wypiły kakao, koń zapalił fajkę, na koniec opowiedział im o smoku bajkę.

3.      Proponuję również kilka ćwiczeń w ramach słodkiej gimnastyki buzi i języka. 😊
ZAŁĄCZNIK 1

4.      „Gęś” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej. Rozmowa.

Pewna gęś znana z gościnności, zaprosiła na przyjęcie gości –

Krowę, cielaka, i kurę, kotkę z mężem kocurem,

Owcę, barana, kozy i psa. Ciekaw, co im do jedzenia da?

Podała kotle krowie – jedz, niech ci idzie na zdrowie, patrz, jaki kotlet wielki.

Postawiła przed baranem miskę serdelków z chrzanem – Baranie, jedz serdelki.

Prosiła owce: - Chodźcie, spróbujcie grzybków w occie, wspaniałe grzyby!

Częstowała kozy rybą w galarecie: - Jedzcie, dlaczego nie jecie? Chyba lubicie ryby?

Przyniosła wazę kompotu: - Smacznego! – rzekła do kotów.

Dla psa przyniosła sałatę, kurze podała herbatę.

I wszyscy wyszli głodni z przyjęcia. Dlaczego?

Może wy wiecie, bo ja nie mam pojęcia.

·         Jakie zwierzęta zaprosiła gęś?

·         Zastanów się, jakie potrawy powinny się znaleźć na przyjęciu?

·         Które zwierzęta lubią mleko, a które siano albo ziarno czy kość?

5.      „Odgłosy zwierząt” – rozwijanie słuchu, dzielenie na sylaby.

Dziecko wysłuchuje odgłosów zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ

Wskazuje właściwe zwierzę na obrazku i dzieli odgadnięty wyraz na sylaby, np. kro-wa, ku-ra, ka-czka, etc.

ZAŁĄCZNIKI 2, 3

6.      Jeśli macie trochę miejsca i energii, to zachęcam do wspólnej zabawy przy piosence, którą Aniołki bardzo lubią. 😊

https://www.youtube.com/watch?v=qjPRAGyeYJA

7.      „Rysowanie oburącz” – ćwiczenia dużej motoryki.

Dziecko rysuje w powietrzu obydwiema rękami symetrycznie rysunki: koła, motyla, drzewa, etc.

8.      „Gdzie są moi rodzice” – klasyfikacja i utrwalenie wiadomości.

Z sylwet dorosłych zwierząt i sylwet ich młodych dziecko ma za zadanie utworzyć rodziny.

ZAŁĄCZNIKI 4, 5, 6, 7

9.      Ćwiczenia grafomotoryczne – dziecko próbuje rysować po śladzie, a później koloruje obrazek dowolnymi kredkami lub maluje farbami.

ZAŁĄCZNIK 8, 9

Dobrej zabawy! 😊