przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Czysty świat wokół nas - 22.04

 

22.04. 

Czysty świat wokół nas

Do pobrania - wersja PDF - 22.04

1. Na początek zachęcam do zabawy w „Prawda – fałsz”

Czytamy dziecku zdanie. Jeśli jest ono prawdziwe – dziecko podnosi kartonik z uśmiechniętą buzią, a jeśli fałszywe – kartonik ze smutną buzią:

  • W lesie krzyczymy.
  • W lesie nie zrywamy roślin i kwiatów.
  • W lesie straszymy zwierzęta.
  • W lesie zachowujemy się cicho.
  • Las jest domem zwierząt.
  • W lesie zostawiamy śmieci.

2. Zaprośmy teraz dziecko na wycieczkę do lasu…

Wyobraźmy sobie, że wyruszamy razem z dzieckiem na wycieczkę do lasu. Wkładamy odpowiednie ubrania (naśladujemy ubieranie się). W trosce o czystość powietrza pojedziemy do lasu rowerami (połóżmy się z dzieckiem na plecach i unieśmy nogi pedałując w powietrzu). Wyjeżdżamy z miasta. Przed nami polna droga. Czujemy zapach kwiatów (wykonujemy kilka głębokich wdechów nosem), wysoko słychać śpiew ptaków (unosimy głowy do góry). Dojeżdżamy do lasu i dalej idziemy pieszo, wysoko unosząc kolana, żeby nie podeptać kwiatów (idziemy z dzieckiem wysoko podnosząc kolana). Przeskakujemy przez wąski strumyk (przeskakujemy razem przez przeszkodę), przechodzimy po pniu (idziemy stawiając nogę za nogą). Wracamy na skraj lasu. Wsiadamy na rowery i wracamy do domu (kładziemy się z dzieckiem na plecach i pedałujemy nogami).

3. Przeczytajmy dziecku opowiadanie B. Gorajskiej „Porządki”

Pani Ela zaproponowała dzieciom zabawę w podrzucanie piłki, ale najpierw musiały posprzątać zabawki, którymi się bawiły. Hani spodobał się ten pomysł. Podniosła do góry misia, którym właśnie się bawiła i posadziła na półce.

- Teraz będziesz wszystko dobrze widział – powiedziała i wyjęła z wózka ulubioną lalkę Zosię. Poprawiła jej gumki na warkoczach, zapięła guziczek i przeniosła na dół, aby posadzić ją na nowym materacyku.

- Misiu, misiu – zawołała lalka, gdy Hania poszła sprzątać klocki. - Gdzie jesteś?

- Jestem tu. Spójrz do góry.

Lalka podniosła głowę do góry i zobaczyła uśmiechniętego przyjaciela siedzącego nad jej głową.

- Wiesz, misiu, smutno mi tu na dole bez ciebie.

- A mnie jest tu całkiem fajnie. Widzę stąd całą salę, wszystkie zabawki i dzieci, nawet śmieci, które Franek, zamiast wyrzucić do kosza, wrzucił do twojego koszyka.

- A ty, co tam robisz na dole? - spytał miś, spoglądając w dół.

- Patrzę, jak dzieci sprzątają salę.

Hania właśnie skończyła sprzątać salę. Hania właśnie skończyła układać klocki. Posadziła obok Zosi dwie lale. Obok misia ustawiła jeszcze dwa małe misie i śpiewając wymyśloną przez siebie piosenkę:”Do góry misie i na dół lale. Bawię się z dziećmi dziś wspaniale”.

Przyłączyła się do dzieci, które z panią Elą podrzucały do góry kolorowe piłki.

Porozmawiajmy z dzieckiem na temat opowiadania, zadając następujące pytania:

  • Co musiała zrobić Hania, aby posadzić misia na półce?
  • Gdzie Hania posadziła lale?
  • Jak postąpił Franek?
  • Co robimy z zabawkami po zabawie?

4. A teraz czas na porządki.

Rozłóżmy w pokoju różne zabawki dziecka (klocki, lalki, auta, książki itp.). Wspólnie zastanówmy się z dzieckiem, co trzeba zrobić, aby nie było takiego bałaganu. Jak to wszystko poukładać? Zaproponujmy dziecku pomoc w sprzątaniu. Poprośmy je, aby wybierało po jednej zabawce i zapytajmy co wybrało i gdzie to ma być. W ten sposób dziecko zanosi zabawki na swoje miejsca i uczy się grupować przedmioty.

5. Po sprzątaniu zaproponujmy dziecku zabawę z piłką. Zamiast piłki dziecko może ugnieść papier w kulkę. Dziecko naśladuje nasze ruchy:

  • podrzucanie do góry
  • turlanie
  • unoszenie nad głową
  • skłony w dół z piłką trzymaną w rękach
  • rzut do celu

6. Zachęćmy dziecko do przejścia przez tor przeszkód.

W tym celu ułóżmy na podłodze sznurek lub nitkę pomiędzy przedmiotami i poprośmy, aby dziecko przechodziło po linii stopa za stopą.
Następnie narysujmy na kartce budynki w różnych odległościach od siebie i poprośmy dziecko, aby narysowało linie pomiędzy budynkami.

7. Doskonalenie prawidłowego chwytu – rysuj po śladzie odpowiednim kolorem