przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Godło Polski - 5.05

 

Wtorek  5 maj ,,Godło Polski”

Do pobrania - wersja PDF - 5.05

1.Na początek proponuję film pt ,,Polak mały” który wprowadzi nas w  dzisiejszą tematykę i przypomni nam nasze Symbole Narodowe.

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

2.Po seansie utrwalcie sobie  Symbole Polski

Flaga jest symbolem państwa.

Tak wygląda tylko Polska flaga

Biły kolor to czystość i szlachetność

Czerwień – miłość, męstwo i odwaga.

Godło zwane również herbem

To jest wspólny znak rodaków.

Orzeł w złotej koronie na czerwonej tarczy

To odwieczny herb Polaków.

Polskim Hymnem Narodowym,

Jest ,, Mazurek Dąbrowskiego”

,,Jeszcze Polska nie zginęła”-

Któż z Polaków nie zna tego?

 

,,Mazurek Dąbrowskiego”- ,, Pieśń Legionów Polskich” powstała w 1797 roku. Autor słów :Józef Wybicki, melodia ludowa.

Zachęcam do odsłuchania hymnu narodowego i zwrócenia uwagi na postawę jaką należy przyjąć podczas śpiewania hymnu państwowego

https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo

Warto zwrócić uwagę dziecka  na szacunek dla symboli narodowych gdyż symbolizują one cała historię naszego kraju, powinny kojarzyć nam się z duma i zadowoleniem z faktu, że jesteśmy Polakami, symbolizują również wolność i niepodległość naszego kraju i jego mieszkańców.

3.Zapoznajcie się z wierszem pt,, Jestem dobrym Polakiem”  Iwony Fabiszewskie

Kocham moją ojczyznę,

bo jestem Polakiem.

Kocham Orła Białego,

bo jest Polski znakiem.

Kocham barwy ojczyste:

te biało-czerwone.

Kocham góry i niziny,

każdą Polski stronę.

Porozmawiajcie sobie na temat wiesza zdając dziecku pytania

  • Jak nazywa się nasza ojczyzna?
  • Co to znaczy być Polakiem?
  • Dlaczego kochamy orła białego?
  • Jak wygląda nasze godło?

A teraz  wykorzystując poniższą ilustrację  i ulubionego pluszaka poświećcie jeszcze trochę uwagi Polsce.

Obrysowujcie proszę palcem granice naszego kraju. Można przekazać dziecku iż Polska graniczy z siedmioma państwami.  Zwróćcie uwagę dziecka na to, że to wszystko, co znajduje się między granicami, to jest Polska. Następnie zaproponujcie, aby dziecko aby wybrało

sobie jedną pluszową zabawkę i usiadło z nią  na dywanie. Poproście dziecko o przytulenie pluszaka z tak mocno, jak mocno kocha naszą ojczyznę, następnie niech dziecko pokaże pluszakowi Polskę.
Zaproponujcie Państwo dziecku aby powtórzyło pierwszy fragment wiersza po cichu, pluszowej zabawce do jednego ucha. Następnie spróbujcie aby dziecko powtórzyło drugi fragment wiersza pluszakowi na drugie ucho.

Teraz posadźcie pluszka przed sobą i wspólnie wyrecytujcie waszemu pluszowemu przyjacielowi cały wierszyk.

6. Kolejna wycieczka przed nami – zabawa ruchowa ,, Wyjeżdżamy , wyjeżdżamy”

Przygotujcie sobie proszę dowolny instrument oraz dwa małe kartoniki w kolorze pomarańczowym i zielonym( można wykorzystać również pomarańczową i zieloną kredkę).

Rodzic gra na instrumencie na przerwę w grze dzieci zatrzymują się  jeżeli zobaczą pomarańczowy kartonik w dłoni rodzica wspinają się po górach( wysoko unoszą kolana , maszerując w miejscu)- lub zielony kartonik- schylają się i naśladują wąchanie kwiatów.

7.Symbole narodowe-  wykonajcie proszę kilka zadań związanych z symbolami Polski.

8. Czas na relaks- ćwiczenie oddechowe ,, Flaga”

Wykorzystajcie flagę jaką udało wam się wykonać w dniu wczorajszym, nabierzcie proszę powietrze nosem, następnie powoli wypuszczajcie je ustami  wprowadzając w ruch swoją flagę.

9. Praca w książeczce na dziś to:

  • Dziecko doszukuje wśród naklejek brakujące elementy obrazka, naklejają je w odpowiednich miejscach,
  • Podaje nazwę przedstawionego symbolu Polski,
  • koloruje pierwszą, trzecią i piątą koronę na żółto, a drugą i czwartą – na pomarańczowo,
  • liczy, ile jest żółtych koron, a ile pomarańczowych koron.