przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Wiosenne przebudzenie - 30.03-3.04

 

Szanowni Rodzice,

jak zapewne Państwo wiedzą od 25 marca 2020 roku weszło w życie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 20.03.2020r., w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganie, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, wraz z uzasadnieniem.

Nowe regulacje prawne nakładają obowiązek prowadzenia kształcenia na odległość, tzw. „zdalne nauczanie” w terminie od 25 marca do 10 kwietnia. Obowiązek ten dotyczy również przedszkola, które mają prowadzić tak zajęcia, aby podstawa programowa była realizowana, w związku, z czym zmieniamy nieco system przesyłania materiałów: poprzednie dwa bloki tematyczne były ogólne, w których zawarte były karty pracy, zabawy i propozycje piosenek bez podziału na określone dni. Od tego tygodnia tj. 30 marca – 3 kwietnia materiały przez nas przesyłane będą podzielone na poszczególne dni, do których przypisane będą konkretne zajęcia, karty pracy, zabawy, piosenki oraz prace plastyczne – będzie to wyglądać podobnie jak to, w jaki sposób my pracujemy w przedszkolu z Państwa dziećmi.

Ale zdajemy sobie sprawę, że w dużej mierze to od Państwa będzie zależało, w jakim stopniu  dzieci opanują przesyłany przez nas materiał, dlatego też zachęcamy aby w razie jakichkolwiek uwag bądź sugestii kontaktowali się Państwo z nami bądź s. Dyrektor.

Na początku pragnę przypomnieć, że w przedszkolu można odbierać książki, które będą niezbędne do pracy. Jeśli jednak ktoś nie może ich odebrać z przedszkola tutaj można drukować niezbędne karty pracy.

Książka Nowe Przygody Olka I Ady A+ do pobrania:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html

 

Karty Pracy Olek i Ada A+  do pobrania:

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html

 

A WIĘC ZACZYNAJMY! :) 

Do pobrania - wersja PDF

 

W tym tygodniu tematem przewodnim będą WIOSENNE PRZEBUDZENIA

Dzień 1: Poniedziałek 30 marca

TEMAT: W poszukiwaniu wiosny

1.      Na początek proponuje grę Dubble – jest to gra, która rozwija spostrzegawczość wzrokową i koncentrację uwagi. A w naszym przypadku karty o tematyce WIOSNY   wydrukowane do gry staną się dobrym wstępem do tematyki tygodniowej i na pewno do nich powrócimy.

2. Po zakończonej grze możemy porozmawiac na temat kart jakiego są kształtu i co one przedstawiają. Gdy dziecko wymieni już co widzi na obrazkach trzeba zapytać dziecko z jaka porą roku kojarzą się te ilustracje i dlaczego wybrało właśnie tą porę roku. Tutaj warto również  poprosic dziecko o wymienienie wszystkich pór roku oraz policzenie ile ich jest.

3. Zapoznanie dzieci z opowiadaniem Barbary Szelągowskiej „ Leniwa cebulka”,  jeśli chcą państwo można podczas czytania pokazać ilustracje jakie są w książce (zamieściłąm link do wglądu do ksiązki na początku) na stronie 58-59.

Barbara Szelągowska „Leniwa cebulka” 

Powoli zbliżała się wiosna. Tak naprawdę chyba wcale jej się nie spieszyło. Za oknem raz prószył śnieg, a raz kropił deszcz. Nic nie zapowiadało zmiany pogody, mimo że marzec powoli dobiegał końca. Pani poprosiła dz. o przyniesienie do przedszkola plastikowych doniczek. Zaraz po śniadaniu grupa Olka wyruszyła do sklepu ogrodniczego i zakupiła cebulki. 

-Proszę pani co będziemy robić z tymi cebulkami? - zapytała zaciekawiona Kasia po powrocie ze sklepu.  - Kasiu, to właśnie na wiosnę co roku przyroda budzi się do życia. Jeżeli swoją cebulkę wsadzisz do doniczki z ziemią, po kilku dniach wykiełkuje z niej szczypiorek. 

-Ale chyba trzeba będzie ją podlewać- dodał Olek.  Zgadza się, Olku. Musimy także postawić nasze doniczki z cebulkami na parapecie najbardziej nasłonecznionego okna. Wszystkie rośliny potrzebują światła, inaczej nie urosną. Czyli roślinom potrzebne są ziemia, woda i światło. Kto już posadził swoją cebulkę - tak jak pokazywałam - może ją podlać i postawić na parapecie. Myślę, że gdy wiosna zobaczy nasze roślinki, od razu zagości u nas na dobre. 

-Moja na pewno wyrośnie pierwsza - przechwalał się Bartek.  - Nie. Ja swoją lepiej podlałem - zawołał Maciek. - Ale moja była największa - dodał Olek. 

Minęło kilka dni. Wszystkie dzieci sumiennie podlewały kiełkujące roślinki i je porównywały. Olek bardzo się martwił, bo tylko jemu nie chciało nic wyrosnąć. - Jakaś leniwa ta twoja cebulka - żartował z Olka Bartek. - Spójrz, jaka moja jest duża. Chłopiec patrzył z zazdrością na rosnące roślinki. Zasmucony, poszedł bawić się samochodami. 

-Olek, choć tu szybko- zawołała Kasia tuż przed obiadem. - Coś się zazieleniło w twojej doniczce. To na pewno szczypiorek! Wszystkie dzieci zaczęły z uwagą oglądać doniczkę chłopca. - To naprawdę szczypiorek. Hura! Nareszcie! - zawołał uszczęśliwiony. - A już myślałem, że tylko ja nie będę miał czym przywitać wiosny. Widzicie, dzieci, warto było czekać - powiedziała pani. - W końcu nikt się tak nie cieszył jak Olek. 

Po przeczytaniu warto porozmawiać z dzieckiem na temat wysłuchanego opowiadania np. poprzez zadawanie pytań – Co robiły dzieci z grupy Olka? Co jest potrzebne, aby roślina mogła rosnąć? Co oznacza słowo leniwy? Co w opowiadaniu było leniwe?

4ZABAWA RUCHOWA „ WIOSNA BUDZI SIĘ” – włączamy ulubioną muzykę dziecka najlepiej skoczną i wesołą, dziecko tańczy przy muzyce ale gdy muzyka cichnie słuchają Państwa polecenia. Na hasło SŁONKO – dzieci wznoszą ręce w górę, na hasło KROPLE – naśladują padanie deszczu, na hasło KWIAT – obracają się wokół własnej osi.

5. Dla ćwiczenia pamięci oraz w ramach ćwiczeń logopedycznych zachęcam do powtarzania wierszyków: najpierw rodzic następnie dziecko.

6. Na zakończenie dnia może kogoś zainspirowało opowiadanie B. Szelągowskiej i spróbujecie wykonać z dzieckiem domową hodowle jakiejś rośliny: może rzeżuszka, cebula lub jakaś inna roślinka.

7. Dla chętnych kolorowanki:

Dzień 2: Wtorek 31 marca

TEMAT: Oznaki Wiosny

1. Dziś proponuję rozpocząć z  dziećmi zajęcia od poszukiwania w domu książeczek o tematyce wiosennej, oglądamy je i próbujemy odnaleźć w nich oznaki wiosny. Jeśli jednak nie posiadamy w domu książki, która będzie odpowiadała tej tematyce to możemy wykorzystać Dubble Wiosna, od których wczoraj zaczęliśmy zajęcia i tutaj odnajdujemy oznak zimy, nazywamy je i dzielimy na sylaby.

2. Zapoznajemy dzieci z piosenką śpiewających Brzdąców pt.: "Wiosna to czy Zimahttps://www.youtube.com/watch?v=AqBG2SmdOzc

3. Poniżej zamieściłam obrazki oraz dwa plakaty z  Zimą i Wiosną należy porozcinać te obrazki oraz obrazki pod porami roku roku i wszystkie umieścić na stoliku. Pory roku dzieci niech przykleją na kartkę a następnie przyklejają do nich odpowiednie obrazki.

4. Zapoznanie dzieci z wierszem oraz rozmowa na jego temat

Znak wiosny – wiersz I. Salach

Wielkie zmiany dziś w ogrodzie,

nie zobaczysz ich na co dzień.

Czy słyszycie, dzieci?

Woda z dachu ciurkiem leci:

kapu, kap, chlapu, chlap,

to na pewno wiosny znak!

Młoda trawa już urosła

i w ogrodzie się zieleni,

taka tylko rośnie wiosną,

odcieniami aż się mieni.

Tam pod płotem jeszcze śnieg,

a w nim co to? Kwiatek?

To przebiśnieg, a więc wiosna.

Wiosna rządzi światem.

Na stodole w wielkim kole

stoi biały bociek,

a skowronek tuż nad boćkiem

śpiewa słodko w locie.

A więc, skoro takie zmiany

zachodzą na świecie,

to na pewno przyszła wiosna,

wiosna przyszła przecież!

 

Przykładowe pytania do wiersza:

- o czym był wiersz?

- Jakie znaki wiosny zostały wymienione w wierszu?

 

5. Praca plastyczna -  dziś zachęcam do wykonania żabki. Zadaniem dzieci w pierwszej kolejności narysować żabkę po śladzie a następnie metodą wydzieranki wykleić ją. Poniżej znajduje się szablon.

Mam prośbę, aby dzieci starały się same wydzierać kawałki papieru, gdyż zauważyłyśmy, iż niektórym dzieciom sprawia to trudność.

6. Dziś przesyłam zabawę, którą dzieci uwielbiają. Miłej zabawy! :)

https://drive.google.com/file/d/1S_ME0zQSX_D-hti5aQfrRx5ysbdWo0ur/view?usp=sharing

Dzień 3: Środa 1 kwietnia

TEMAT: Kwitną drzewa i krzewy

1. Pokazujemy dzieciom ilustracje drzewa i krzewu, zadaniem dzieci jest w pierwszej kolejności wskazanie różnic i podobieństw pomiędzy dwoma obrazkami.

Dla ułatwienia podsyłam poglądowe obrazki:

DRZEWO

KRZEW

2. Zadaniem dzieci jest wskazanie na poniższym obrazku w pierwszej kolejności wszystkich drzew a następnie wszystkich krzewów.

3. Zabawa ruchowa: Zdrowe drzewo – chore drzewo.

Celem zabawy jest odpowiednie reagowanie na hasło i tak:

- na hasło ZDROWE DRZEWO – dzieci wymachują rękoma nad głowami w prawo i lewo, do przodu i do tyłu

- na hasło CHORE DRZEWO – dzieci nachylają się do przodu i opuszczają bezwładnie ręce do przodu.

4.  Dziś zadanie dzieci jest wykonanie zadania w kartach pracy:

-  na stronie 22, gdzie dziecko ma za danie przyjrzeć się ilustracji a następnie opowiedzieć,  po czym poznać można, że nadchodzi wiosna

- na stronie 23, gdzie zadaniem dzieci jest narysowanie na każdej gałązce e o jeden listek więcej lub mniej

5. Praca plastyczna – dziś zadaniem wykonanie takiego drzewa.

Najpierw odrysowujemy dziecku rączki i ono je koloruje w dowolny sposób na brązowo i będzie to pień a następnie w dowolny sposób ozdabiamy listkami i kwiatami.

(praca podglądowa)

Jeśli siali państwo z dzieckiem lub sadzili roślinkę, proszę przypominać o systematycznym podlewaniu jej! :)

Dzień 4: Czwartek 2 kwietnia

TEMAT: Wszystko rośnie

1. Dziś zajęcia możemy rozpocząć od zrobienia sobie oraz dziecku czegoś ciepłego do picia i wspólnie możemy pooglądać zdjęcia z dzieciństwa naszych dzieci.

Przy tym możemy porozmawiać o tym co się stało, że dzieci urosły, że się zmieniły, kiedy było zrobione to zdjęcie czy pamiętają, gdzie wtedy byliście itp.

(Ćwiczenie to w doskonały sposób rozwija umiejętność wypowiadania się, budowania zdań oraz rozwija pamięć, koncentrację i uwagę)

2. Gdy już zakończyliści oglądanie zdjęć możecie zaprowadzić dzieci do swojej hodowli z (poniedziałku) o ile ją zrobiliście i zapytać dziecko, czy coś już się zmieniło, jeśli tak to czy dziecko wie dlaczego? (zwracamy tu uwagę, że roślina do życia potrzebuje wody, światła, odpowiedniego podłoża, systematycznej pielęgnacji i tak dalej)

Jeśli jednak nie mamy zrobionej hodowli to możemy porozmawiać z dziećmi o pielęgnacji roślin w ogródkach, kwiatów doniczkowych.

3. Wykonujemy ćwiczenie ze strony 24 w kartach pracy, na której jest obrazek przedstawiający krokusa, dziecko musi najpierw opisać jak wygląda, następnie rysują po śladzie, kolorują i numerują odpowiednio obrazki za pomocą kropek.

4. Możemy włączyć dzieciom piosenkę pt. Maszeruje wiosna, jest to piosenka, której uczyliśmy się w tamtym roku, więc dzieci po kilkukrotnym odsłuchaniu zapewne zaczną ją śpiewać a oto link: https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

5. Dziś zachęcam dzieci do ćwiczeń z wycinaniem.

Wycinają dzieci głowę gąsiennnicy- kolorują ją w dowolny sposób, następnie wycinają ponumerowane koła i zadaniem dzieci jest przyklejenie głowy na kartce a za głową kolejnych kółek z numerami, dzięki takiej gąsiennicy będziemy utrwalać liczenie, ale i kolory. Liczba kółek jest dowolna w zakresie dostępnym dla dzieci

(Zdjęcie poglądowe)

Dzień 5: Piątek 3 kwietnia

TEMAT: Wiosenne kwiaty

1. Ćwiczenie pamięci potrzebujemy 4 obrazki kojarzące się z wiosną np. tulipan, słońce, bocian, gąsienica.

Rodzice układają rytm w dowolny sposób dzieci przyglądają się zapamiętują i następnie układają obrazki w takiej samej kolejności. Można zacząć na początku od trzech obrazków.

2. Jeśli posiadamy w domu jakieś kwiaty pokazujemy dzieciom a one mają nam je opisać jak wyglądają, czy pachną. Możemy zorganizować np. wspólne podlewanie kwiatów (tłumaczymy przy tym dzieciom, że o różne kwiaty dba się w różny sposób, ponieważ jedne np. potrzebują więcej wody lub światła a inne mniej).

3. Słuchanie opowiadania „O żółtym tulipanie” wg M. Różyckiej
W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami.
Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi.
- Kto tam? –zapytał obudzony ze snu Tulipanek.
- To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.
- Nie, nie chcę. Nie otworzę. –powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął.
- Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.
- Puk! Puk! Puk!
- Kto tam?
- To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.
- Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.
Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:
- Tulipanku, puść mnie!
- Ktoś ty?
- Promyk słoneczny –odpowiedział cieniutki głosik.
- O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.
Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał.
- Kto tam puka? –zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.
- To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!
Wtedy Tulipanek pomyślał:
„Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. I otworzył.
Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę,
Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit.
Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go ...
I, o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna.
Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka.
A rano przyszły dzieci i zawołały:
- Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!

Rozmowa na temat opowiadania. Przykładowe pytania:
- Gdzie mieszkał tulipanek
- kto odwiedził najpierw tulipana?
- czy tulipanek wpuścił do swojego mieszkania deszczyk ? Dlaczego nie ?
- kto przyszedł potem do tulipana
- czy tulipan otworzył drzwi deszczykowi?
- kto zobaczył tulipana?
- co powiedziały dzieci?

4. Ponumeruj obrazki tak, aby były w poprawnej kolejności:

5. Tutaj podsyłam parę ćwiczeń chętne osoby zapraszam do wykonania:

DORYSUJ DRUGĄ POŁOWĘ KWIATKA I POKOLORUJ