przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Przybysze z kosmosu - 8.04.2021

 

DZIEŃ 3 - Czwartek, 8 kwiecień 2021

Temat:”Przybysze z kosmosu”

do pobrania - wersja pdf 08.04.2021

1.      Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez rodzica. Po dwukrotnym wysłuchaniu rymowanki czytanej przez rodzica zadaniem dziecka  jest opowiedzenie najpierw o czym jest ta rymowanka, próba wyjaśnienia przez dzieci pojęcia UFOLUDEK a na końcu  narysowanie tego, o czym opowiadała rymowanka.

Jestem Ufuś piegowaty,

mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa,

skaczę lekko: hopsa, sa.

Mieszkam sobie we wszechświecie,

podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

więc na Ziemię przyleciałem. Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą,

choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje

i pozwiedzać różne kraje.

 

2.      Ćwiczenie spostrzegawczości – znajdź różnice.

3..      Opowieść ruchowa „Wyprawa na nieznaną planetę”.

Rodzic czyta opowieść a zadaniem dziecka jest naśladowanie czynności, o których czyta rodzic. Miłej zabawy!!!

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.

 

4.      Praca z książką: karta pracy nr 3:

·         strona 72 – zadaniem dziecka jest pokolorowanie pól na wskazane kolory;

·         strona 73- zadaniem dziecka jest policzenie obrazków każdego rodzaju i zaznaczenie ich liczby według wzoru

 

5.      Wspólne śpiewanie piosenki wczoraj poznanej „W układzie słonecznym”

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

zadaniem dziecka jest próba wymienienia jak największej ilości nazw planet. Ciekawa jestem ile udało się wam wymienić? A może zorganizujcie konkurs, kto więcej zapamiętał Wy czy Rodzice.

 

6.      Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie itd.

7.      Ćwiczenia graficzne „Lot rakiety” – rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo ruchowej. Do tego ćwiczenia potrzebna będzie kartka z zaznaczonymi dużymi kratkami, mazak.

Przed ćwiczeniem utrwalamy z dzieckiem pojęcia: góra, dół, w prawo, w lewo. Wyjaśniamy, że dzieci będą rysowały drogę rakiety. Wręczamy dziecku kartkę  (można ją przygotować samodzielnie)i prosimy aby dzieci słuchały uważnie i robiły dokładnie to co mówimy. Przykład: (każdy może wymyśleć swoją trasę rakiety, ważne aby czytać powoli aby dziecko mogło zdążyć narysować to co mówimy i koniecznie sprawdzamy poprawność wykonania zadania).

Zacznij od czerwonego czubka rakiety i rysuj w górę jedną kratkę, nie odrywaj mazaka, rysuj dwie kratki w prawo, rysuj cztery kratki w dół i trzy w lewo, następnie 5 w górę i jedna w lewo, jedna w górę i na końcu planetę do której chciałbyś polecieć.

 

8.      Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta.

 Obrazki przedstawiające różne przedmioty, między innymi:

rakietę kosmiczną

rakietę do tenisa stołowego

rakietę do tenisa ziemnego

rakiety śnieżne

rakieta do badmintona

oraz napis rakieta RAKIETA

 Rozkładamy przed dzieckiem obrazki przedstawiające różne przedmioty, między innymi: rakietę kosmiczną, rakietę do tenisa stołowego, ziemnego, rakietę śnieżną, do badmintona. Dziecko nazywa poszczególne przedmioty, określa, do czego służą. Odczytuje z rodzicem napis rakieta, a następnie układają pod nim obrazki przedstawiające rakiety.

 

9.      Praca plastyczna „Moja rakieta”

Zadaniem dziecka jest wykonywanie wymyślonych rakiet z wykorzystaniem plastikowych butelek po napojach (różnej wielkości) lub rolek po papierze toaletowym, folii samoprzylepnej i papieru kolorowego, plasteliny itp.

Inspiracją może być poniższy filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=-Qj8IU-rlRs

Życzę miłej pracy, gdyby ktoś chciał podzielić się swoim dziełem z wielką przyjemnością je obejrzę. Podaję meila, na który można wysyłać prace Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pozdrawiam serdecznie