DZIEŃ 3 - Czwartek, 8 kwiecień 2021
Temat:”Przybysze z kosmosu”
do pobrania - wersja pdf 08.04.2021
1. Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez rodzica. Po dwukrotnym wysłuchaniu rymowanki czytanej przez rodzica zadaniem dziecka jest opowiedzenie najpierw o czym jest ta rymowanka, próba wyjaśnienia przez dzieci pojęcia UFOLUDEK a na końcu narysowanie tego, o czym opowiadała rymowanka.
Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, sa.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem. Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.
2. Ćwiczenie spostrzegawczości – znajdź różnice.
3.. Opowieść ruchowa „Wyprawa na nieznaną planetę”.
Rodzic czyta opowieść a zadaniem dziecka jest naśladowanie czynności, o których czyta rodzic. Miłej zabawy!!!
Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.
4. Praca z książką: karta pracy nr 3:
· strona 72 – zadaniem dziecka jest pokolorowanie pól na wskazane kolory;
· strona 73- zadaniem dziecka jest policzenie obrazków każdego rodzaju i zaznaczenie ich liczby według wzoru
5. Wspólne śpiewanie piosenki wczoraj poznanej „W układzie słonecznym”
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
zadaniem dziecka jest próba wymienienia jak największej ilości nazw planet. Ciekawa jestem ile udało się wam wymienić? A może zorganizujcie konkurs, kto więcej zapamiętał Wy czy Rodzice.
6. Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie itd.
7. Ćwiczenia graficzne „Lot rakiety” – rozwijanie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo ruchowej. Do tego ćwiczenia potrzebna będzie kartka z zaznaczonymi dużymi kratkami, mazak.
Przed ćwiczeniem utrwalamy z dzieckiem pojęcia: góra, dół, w prawo, w lewo. Wyjaśniamy, że dzieci będą rysowały drogę rakiety. Wręczamy dziecku kartkę (można ją przygotować samodzielnie)i prosimy aby dzieci słuchały uważnie i robiły dokładnie to co mówimy. Przykład: (każdy może wymyśleć swoją trasę rakiety, ważne aby czytać powoli aby dziecko mogło zdążyć narysować to co mówimy i koniecznie sprawdzamy poprawność wykonania zadania).
Zacznij od czerwonego czubka rakiety i rysuj w górę jedną kratkę, nie odrywaj mazaka, rysuj dwie kratki w prawo, rysuj cztery kratki w dół i trzy w lewo, następnie 5 w górę i jedna w lewo, jedna w górę i na końcu planetę do której chciałbyś polecieć.
8. Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta.
Obrazki przedstawiające różne przedmioty, między innymi:
rakietę kosmiczną
rakietę do tenisa stołowego
rakietę do tenisa ziemnego
rakiety śnieżne
rakieta do badmintona
oraz napis rakieta RAKIETA
Rozkładamy przed dzieckiem obrazki przedstawiające różne przedmioty, między innymi: rakietę kosmiczną, rakietę do tenisa stołowego, ziemnego, rakietę śnieżną, do badmintona. Dziecko nazywa poszczególne przedmioty, określa, do czego służą. Odczytuje z rodzicem napis rakieta, a następnie układają pod nim obrazki przedstawiające rakiety.
9. Praca plastyczna „Moja rakieta”
Zadaniem dziecka jest wykonywanie wymyślonych rakiet z wykorzystaniem plastikowych butelek po napojach (różnej wielkości) lub rolek po papierze toaletowym, folii samoprzylepnej i papieru kolorowego, plasteliny itp.
Inspiracją może być poniższy filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=-Qj8IU-rlRs
Życzę miłej pracy, gdyby ktoś chciał podzielić się swoim dziełem z wielką przyjemnością je obejrzę. Podaję meila, na który można wysyłać prace Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pozdrawiam serdecznie