przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Z wizytą u bocianów - 28.04

 

Dzień 2: Wtorek, 28 kwiecień

TEMAT: Z WIZYTĄ U BOCIANÓW

Do pobrania - wersja PDF - 28.04

1.      Dziś na początku zaczniemy troszkę nietypowo, ponieważ zachęcam do obejrzenia filmiku o zwyczajach bocianów a dokładniej mówiąc będzie to krótki wywiad z bocianem, dzięki któremu dzieci dowiedzą się kilku ciekawostek o tych ptakach

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw 

2.      Kolejne zadanie będzie polegało zagadkach o ptakach, aby dzieci utrwaliły sobie nazwy ptaków oraz utrwaliły sobie ich cechy charakterystyczne. Zagadki można wymyślać samemu lub skorzystać z poniższej pomocy: https://www.youtube.com/watch?v=wk10GPUqjxo

3.      Nauka piosenki pt. „Kle kle boćku https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

TEKST PIOSENKI:

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

4.      Karty pracy, cz. 2, str. 26, 27.

5.      Kiedy dzieci skończą prace w książce pytamy dzieci, co wiedzą o bocianach i my także opowiadamy dzieciom ciekawostki na temat tych pięknych ptaków.

(PODPOWIEDŹ: Bociany są gatunkiem chronionym w Polsce. Po powrocie z ciepłych krajów zajmują się przebudową starego gniazda lub budują nowe. Po złożeniu jaj (zazwyczaj do 4) samica, na zmianę z samcem, wysiaduje jaja).

A MOŻE FILMIK https://www.youtube.com/watch?v=yux2aznkAb0

6.      Ptaki – zabawa ruchowa przy muzyce. 

Zapytaj dziecko, czy wie jakie odgłosy wydają bociany a jakie wróbel. Powiedz, że za chwilę dzieci będą naśladowały bociany – stając na jednej nodze i mówiąc kle-kle-kle, albo wróble – kucając i mówiąc ćwir-ćwir-ćwir.

Włącz muzykę (najlepiej instrumentalną, której rytm pozwana swobodnie maszerować po sali https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

Dziecko maszeruje tak długo, jak gra muzyka. Gdy milknie podajemy równocześnie jedno z dwóch haseł: • Bocian – dziecko staje na jednej nodze i mówią kle-kle-kle; • Wróbel – dziecko kuca (robi się malutkie jak wróbelki) i mówi ćwir-ćwir-ćwir. Gdy włączymy ponownie muzykę, dziecko ruszaj znów na spacer po pokoju itd.

7.      Podobieństwa i różnice

Pokaż dziecku dwa rysunki ptaków – bociana i jaskółki (można wykorzystać ilustracje z wczorajszych zajęć) Zadawaj pytania pozwalające dzieciom nazwać podobieństwa i różnice oraz stosunki wielkości:

·         Jakiej wielkości jest bocian a jakiej jaskółka?

·         Który zatem jest większy?

·         A jaskółka jest…?

·         Co można powiedzieć o długości ich dziobów?

·         Jakie mają skrzydła?

·         Jakie mają kolory?

·         Czy bocian i jaskółka są do siebie podobne? Dlaczego?  I tutaj pozwólmy dzieciom na swobodne wypowiedzi, jeśli jednak dziecko ma trudność z odpowiedzą warto im opowiedzieć np.

Widzicie, że wiele różni oba ptaki – są różnej wielkości, mają różnej długości dzioby i są różnie ubarwione. A jednak wszyscy wiemy, że i bocian i jaskółka są ptakami. Dlaczego? Tak – oba mają dzioby, są pokryte piórami, mają dzioby i skrzydła, umieją latać. To są cechy podobne u obu ptaków. Widzicie zatem, że jaskółka i bocian mają wiele cech wspólnych, podobnych – dzięki czemu wiemy, że są ptakami i mają takie cechy, które je różnią – dzięki czemu możemy poznać, który z nich to bocian, a która jaskółka.

8.      Zabawa twórcza z wykorzystaniem klocków takich, jakie mają państwo dostępne w domu i którymi dzieci bawią się najchętniej. Zadaniem dzieci jest układanie z klocków bocianów oraz innych ptaków. Następnie dzieci opowiadają, co ułożyły.

9.       Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.

Dzieci dostają klocki (lub inne liczmany). Łącznie ma być ich 10. Rodzic podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odejmując.

PRZYKŁADOWE POLECENIA:

·         Na łące było 5 bocianów. Potem przyleciały jeszcze 3. Ile bocianów jest teraz na łące?

·         Na łące było 8 bocianów. Przejeżdżający samochód wystraszył 4 i odleciały. Ile bocianów pozostało na łące?

·         W gnieździe siedzi 1 bocian przyleciały jeszcze 2. Ile bocianów jest teraz w gnieździe?

W ten sposób dzieci rozwiązują podobne zadania na zajęciach w przedszkolu.

10. Praca plastyczna BOCIAN

Dziś praca plastyczna będzie pozwalała dzieciom na pobrudzenie się a mianowicie będziemy tworzyć bociana z naszych rączek. Poniżej zamieszczam sposób pomalowania rączki, aby powstał bocian. Zachęcam państwa by dzieci w miarę możliwości same pomalowały sobie rękę i odbiły na Karce a następnie dorysowały bocianowi dziób i nogi. Aby praca była bardziej ciekawa można zrobić to na dużej kartce i stworzyć całą rodzinę bocianów (będą tutaj potrzebne również państwa ręce) a następnie dorysować  np. łąkę z kwiatami, niebo itp.

Jeśli któreś dziecko zechciałoby podzielić się swoim dziełem chętnie obejrzę. :)

11. Dla chętnych PUZZLE proszę o rozcięcie obrazka na 4-5 elementów i dać dziecku do ułożenia.