Środa – 22.04
Temat: Sadzimy rośliny
Do pobrania - wersja PDF - 22.04
1. Na Dzień dobry proponuję posłuchanie piosenki ,,Jestem sobie ogrodniczka”
https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8
Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.
Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.
Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
Po wysłuchaniu piosenki możecie Państwo porozmawiać z dzieckiem zdając pytania np.
2.Kwiaty ogrodowe – ćwiczenia pamięciowe
Ułóżcie na stole obrazki przedstawiające kwiaty: hiacynty, tulipany, żonkile, narcyzy, sasanki. Dziecko przy Państwa pomocy ma za zadanie nazywać kwiaty uprawiane w ogrodzie, podzielić ich nazwy na sylaby i policzyć ile jest rodzajów kwiatków oraz wskaz które z nich są: pierwsze, drugie, trzecie, czwarte, a które piąte.
Wykorzystując obrazki kwiatów możecie Państwo pobawić się z dziećmi w zabawę rozwijającą spostrzegawczość ,,Których kwiatków brakuje”. Poproście dziecko aby na chwileczkę odwróciła się a Państwa zadanie polega na ukryciu jednego obrazka z kwiatami. Następnie dziecko musi odgadnąć których kwitków brakuje, po czym odtwarzać początkowy układ kwiatów – dokładając odpowiednie kwiaty.
3. "Jak zbudowany jest kwiat?” i "Czego potrzebują rośliny”- szukamy odpowiedzi…
Do znalezienia przez dziecko odpowiedzi na to pytanie możecie Państwo posłużyć się ilustracja przedstawiającą budowę tulipana, bądź jeżeli goszczą w waszym wazonie kwiatki wykorzystać do tego żywy okaz.
Skoro wiemy już jak zbudowany jest kwiat zastanówmy się czego potrzebują kwiatom i innym rośliną aby mogły rosnąć?
Uzupełnienie poniższej kary powinno być pomocne w znalezieniu odpowiedzi na to pytanie.
4. "Sadzenie roślinki”- historyjka obrazkowa
Zdanie dzieci polega na wycięciu poszczególnych obrazków, a następnie ułożeniu ich w odpowiedniej kolejności i przyklejenie na kartkę.
5. Na rabatce – zajęcia matematyczne.
Nadeszła pora żebyście to Wy Słoneczka zasadzili troszkę kwiatków na swoich rabatkach.(rabatka to pas ziemi który obsadzony jest kwiatami i ozdobnymi roślinami) Do wykonania tego zadania będą Wam potrzebne trzy wąskie prostokąty które będą rabatkami oraz kolorowe wycięte kwiatki w trzech rozmiarach( małe-8 szt., średnie -6 szt. i duże- 9 szt.) możecie wyciąć je z kolorowego papieru bądź wykorzystać te znajdujące się poniżej.
Na początek rozłóżcie przed sobą wasze rabatki ( prostokąty)i kwiatki następnie „sadźcie” je zgodnie z instrukcją:
- na pierwszej rabatce wszystkie kwiatki czerwone, na drugiej fioletowe, a na trzeciej kwitki w kolorze niebieskim.
Przeliczcie sobie kwiatki i powiedzcie ile kwiatków danego koloru rośnie na pierwszej, drugiej i trzeciej rabatce.
Po przeliczeniu odłóżcie proszę kwiatki na boki i zasądźcie je ponownie :
-na pierwszej rabatce ułóżcie wszystkie kwiatki duże, na drugiej wszystkie kwiatki średnie, zaś trzeciej rabatce niech zagoszczą kwiatki małe. Przeliczcie je i powiedzcie ile kwitków danej wielkości zasadziliście na swoich rabatkach.
Następnie ułóżcie:
Powiedzcie, proszę, jakiego koloru kwiatki zasadziliście na swoich rabatkach
Na koniec tej zabawy możecie zasadzić kwiatki według waszego pomysłu.
Po wykonaniu tych zadań, myślę, że zasługujecie na Medal… małego ogrodnika.
6. A teraz zapraszam Was na wyprawę do pięknego ogrodu, po którym oprowadzi Was "Skrzat Borówka” miłego oglądania.
https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
7. "Kolorowy bukiet”- praca plastyczna. Wykorzystując kolorowe sylwety kwiatków z matematycznej zabawy możecie stworzyć piękny bukiet. Narysujcie bądź namalujcie farbami łodygi i listki na koniec przyklejamy kwiatki.
8.Karta pracy dla niezmęczonych wykonywaniem dzisiejszych zadań.