2.Jak nasi Rodzice.
I. „Gdzie jest tata?” – pyta brat.
„Gdzie jest tata?” – pyta siostra.
„Gdzie jest tata?” – pytam ja,
a odpowiedź znam już sam.
Tata w pracy jest, tata w pracy jest,
bo pracuje całe dnie.
A ja wyślę mu zaraz sms,
że pobawić już się z nim chcę.
Ref. Muszę czekać do soboty, wtedy z tatą mamy swój czas
na zabawy i na psoty to sobota jest w sam raz.
Muszę czekać do niedzieli na rowery, spacer i las,
byśmy w świat swój polecieli to niedziela jest w sam raz.
II. Kiedy tata chwilę ma,
rozmawiamy w internecie.
Tata dobrze wie,
że z nim wszystko robić chcę.
Kiedy w pracy jest, kiedy w pracy jest,
gdy pracuje całe dnie,
to wysyłam mu wtedy myśli swe,
by już wrócił i spotkał mnie!
Ref.: Muszę czekać…
Czytanie zdań z Rodzicem lub samodzielnie. Rysowanie swojej mamy i swojego taty. Nazywanie kwiatów.
Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.
Rodzic mierzy wysokość ciała dzieci za pomocą miarki zawieszonej na ścianie lub centymetra. Mierzymy wzrost wszystkich członków rodziny i wyniki zakreślamy na miarce lub centymetrze. Porównujemy, kto jest najwyższy, kto najniższy.
• Zabawa ruchowa Kto jest wyższy? Kto jest niższy?
Dziecko wraz z rodziną porusza się po pokoju przy piosence „Gdzie jest tata?”.
Na przerwę w piosence dobieracie się w pary i porównujecie swój wzrost. Słowa piosenki zapraszają do ponownego poruszania się po pokoju. Potem oceńcie kto w parze był, kto w parze był wyższy, a kto niższy.
Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego
kwiatu.
• Zabawa ruchowo-naśladowcza „Jak nasi rodzice”.
Dziecko porusza się w rytmie , który wystukuje Rodzic. Na hasło „Jak mama „naśladują czynności wykonywane przez mamę. Na hasło „Jak tata” – czynności wykonywane przez tatę.
Karta pracy, cz. 4, s. 48.
Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za Rodzicem. Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.