przedszkole sióstr stryków

Aniołki Dzieciątka Jezus

Katecheza

Dla ducha

swieta

Pomoc

bezp
Delegatka ds. Ochrony Małoletnich s.Joanna Rękas. 
tel. 506 429 449,
joanna.rekas@interia.pl

Kontakt

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Służebniczek w Strykowie

ul. Warszawska 46

95-010 Stryków

tel. 42 719 80 93

e-mail:
strykow@przedszkolesluzebniczek.pl

nr konta:
73 8785 0002 2001 0001 0067 0003

aniol ikoAniołki Dzieciątka Jezus slonca1Boże Słoneczka logo promyki2Promyczki Jezusowe

Wiosenna łąka

 

Zajęcia 4.

Temat: Motyle i kwiaty.

Do pobrania - wersja PDF

Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

Dla dziecka szyfonowa chustka. Po wypowiedzeniu zdania, jeżeli dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, porusza chustką nad głową. Jeżeli sądzi, że nie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu.

Czy to prawda, czy to fałsz? Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

− Konik polny w wodzie gra.

− Żaba dwie głowy ma.

− Biedroneczki są w kropeczki.

− Motyle mają ciepłe czapeczki.

− Stokrotka jest czerwona.

− Ważka jest większa niż wrona.

Zabawa matematyczna "Kolorowe motyle"

Posłuchaj opowiadania o motylach, które pojawiły się nad łąką.

"Na łące budziło się życie. Zakwitało coraz więcej kwiatów, zwierzęta opuszczały zimowe kryjówki i cieszyły się promieniami słońca. Powróciły ptaki. Nad kwiatami fruwały małe owady. Stokrotkę, która wyciągnęła kwiat do słońca, najpierw odwiedził żółty motyl zwany cytrynkiem. Potem - piękny niebieski motyl z rodziny modraszków. Usiadł na stokrotce, skosztował nektaru i odfrunął. Kolejnym gościem był biały motyl z ciemnymi plamkami – bielinek kapustnik, zwany tak z powodu jego częstego odwiedzania zagonów kapusty, na której chętnie składa jajeczka. Pojawił się jeszcze jeden motyl - pomarańczowy - o dziwnej nazwie czerwończyk dukacik". Gdy dzień się powoli kończył jeszcze inne motyle zdążyły odwiedzić małą stokrotkę. Najpierw przyfrunął piękny motyl Rusałka Pawik, ze skrzydełkami mieniącymi się kolorowymi pawimi oczkami. A na koniec dotarł dostojny Paź Królowej usiadł na kwiatku zamachał skrzydełkami i poleciał w stronę zachodzącego słońca.

• Ćwiczenia w liczeniu

 Policz, ile jest wszystkich motyli.

Dziecko liczy.

 Powiedz, w jakim kolorze jest pierwszy motyl?

 W jakim kolorze jest drugi motyl?

 A trzeci motyl jakiego jest koloru?

 Jaki kolor ma czwarty motyl?

 Jak nazywa się motyl piąty?

 Jakiego koloru jest ostatni motyl?

Dla utrwalenia kolejności pytamy:

 Który z kolei był motyl pomarańczowy?

 Który z kolei przyfrunął Paź królowej?

 Czy pierwszy przyfrunął motyl cytrynowy? itd.

Ćwiczenia logorytmiczne

Rób to, o czym mówi wiersz.

Dziecko porusza się zgodnie z tekstem wypowiadanego wierszyka.

Zrób do przodu cztery kroki, i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa, ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok, przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć łzy.Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć!

Wokół obróć się, raz dwa, piłka skacze hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie, i wyciągnij w górę nogę.

• Karta pracy, cz. 4, s. 41.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

Zadanie dla chętnych: pokoloruj motyle.


Zajęcia 5.

Temat: Wiosenna łąka.

Karta pracy, cz. 4, s. 42.

Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.

• Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi oraz umiejętność określania, kto należy do rodziny owadów: Owad czy nie?

Utrwalenie nazw owadów - Dziecko nazywa zwierzęta przedstawione na obrazkach i określa czy jest to owad.

Dziecko spacerując słucha nazwy różnych zwierząt. Jeśli będzie to nazwa owada, zatrzymuje się w miejscu. Naśladuje sposób poruszania się owada.

Karta pracy, cz. 4, s. 43.

Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.

Wykonanie pracy plastycznej - Biedronki.

• Rozmowa na temat budowy biedronki.

Zdjęcie biedronki powyżej, pokazujemy części ciała biedronki, nazywamy je (pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki). Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.

• Zapoznanie ze sposobem wykonania prac. Dla dziecka: patyki, nici (grube), narysowane wzory biedronek na czarnym i czerwonym kartonie, nożyczki, klej. − Przymocowanie półmetrowej nitki do każdego patyka. − Wycinanie wzorów. − Składanie czerwonego krążka na pół, rozprostowanie go, a następnie rozcięcie wzdłuż linii zgięcia.

− Naklejanie na czarny korpus biedronki dwóch czerwonych skrzydełek. − Dorysowanie flamastrami (gdy klej przyschnie) kropek na skrzydełkach. − Przymocowanie nitki do biedronki.